Nepravidelný (nezmluvný) charakter:
Výraz servis PC používa naša spoločnosť na označenie nepravidelných a nezmluvných činností, kde zákazník s dodávateľom IT služieb neuzatvára zmluvu. Servis počítača je preto vhodný hlavne pre domácnosti a malé spoločnosti.
Absencia dlhodobej koncepcie pri servise počítačov:
Zákazník si musí byť vedomý, že pri klasickom servise PC jeho IT infraštruktúra nebude mať jednotnú koncepciu a dlhodobú stratégiu, ktorá by mu zabezpečila adekvátnu efektivitu vnútropodnikových činností.
Absencia nadštandardných služieb v rámci servisu PC:
Nezmluvný klient nebude mať možnosť plnohodnotne využívať všetky nadštandardné IT služby a vymoženosti, ktoré by mu vyplývali zo zmluvného kontraktu. Sem patria garantovaný čas odozvy, monitoring kľúčových prvkov počítačovej siete, komplexný prístup, atď…
Aj napriek tomu, že naša zmluvná klientela zväčša pozostáva z malých a stredných firiem (od 3 do 150PC), máme popri nich aj nezmluvných klientov. Primárne sa venujeme zmluvným zákazníkom, ale neodmietame ani spoluprácu s klientmi, ktorí nepotrebujú pravidelnú IT správu ale len servis počítačov.
Súčasťou našich služieb, ktoré spadajú pod PC servis, sú nasledovné činnosti:
- – antivírusová ochrana (odvírenie napadnutých PC, inštalácia nových verzií)
- – inštalácie / reinštalácie operačných systémov a ostatných softvérov na počítačoch
- – čistenie počítačov od nebezpečného SW (spyware, maleware a pod.)
- – odstraňovanie hardvérových porúch (záručná a pozáručná podpora)
- – legalizácia SW licencií
- – inštalácia a konfigurácia vstupno-výstupných zariadení (tlačiarne, skenery a pod.)
- – profylaktika (hardvérové a softvérové čistenie)
- – riešenie ostatných servisných požiadaviek zákazníkov